Tuesday, February 10, 2009

他想有个家

If you have a fren who is in the exact situation as what the lyrics described below how could you help?

You can't possibly give him a home.
Cos' he's no pet nor any stray animals on the street.
He needs no sympathy.
Someone who did all he could for years to provide for the home. yea, for "years" when he's only 21 this year.
Providing for the home, whom his so-called family members took for granted.

Would you stay on for a "home" like that?
We see in drama serial all about 血浓于水。
There are however, real situation out there when this dont really applies.
Its not a universal rule.

A home that he couldn't go back to anymore.
A home whom he won't called a home.
A home he had to stay away, to look for one of his own, not another home, but a lodging.

A home that many people took it for granted.

Someone who couldnt even afford to get a new pair of shoes even though its already torn and tattered, because all his pay and allowances has gone into paying electrical bills and money grabbing family members.

It's not worth doing it for these so called "family members".
你要怎么给他一个家?


潘美辰-我想有个家
词曲:潘美辰

我想要有个家
一个不需要华丽的地方
在我疲倦的时候 我会想到它
我想要有个家
一个不需要多大的地方
在我受惊吓的时候 我才不会害怕
谁不会想要家
可是就有人没有它
脸上流着眼泪 只能自己轻轻擦
我好羡慕他
受伤后可以回家
而我只能孤单地孤单地 寻找我的家
虽然我不曾 有温暖的家
但是我一样 渐渐的长大
只要心中充满爱 就会被关怀
无法埋怨谁 一切只能靠自己
虽然你有家 什么也不缺
为何看不见你露出笑脸
永远都说没有爱 整天不回家
相同的年纪 不同的心灵
让我拥有一个家
我想要有个家
一个不需要华丽的地方
在我疲倦的时候 我会想到它
我想要有个家
一个不需要多大的地方
在我受惊吓的时候 我才不会害怕
谁不会想要家
可是就有人没有它
脸上流着眼泪 只能自己轻轻擦
我好羡慕他
受伤后可以回家
而我只能孤单地孤单地 寻找我的家
虽然我不曾 有温暖的家
但是我一样 渐渐的长大
只要心中充满爱 就会被关怀
无法埋怨谁 一切只能靠自己
虽然你有家 什么也不缺
为何看不见你露出笑脸
永远都说没有爱 整天不回家
相同的年纪 不同的心灵
让我拥有一个家

No comments: